Shop/Information/Købsvilkår

1. Generelt

Disse købs og leveringsvilkår ("Købsvilkår") gælder for www.rum21.dk ("Hjemmesiden") som ejes og drives af Royal Design Group AB ("Rum21", "Vi", "Os", "Vores"). Hos os kan du købe fantastiske produkter fra store og små designere og varemærker. Vi tilbyder et stor nøje udvalgt sortiment af de mest nyskabende såvel som klassiske design items fra både Skandinavien og verden.

Som kunde hos os har du ret til at få information om din persondata i overenstemmelse med vores integritetspolicy. Du har også ret til at dine persondata ændres eller slettets.

Ved spørgsmål kan du kontakte os via vores kontaktformular som vi bestræber os på at svarer inden for 48 timer i åbningstiden. Aktuelle åbningstider for vores kundeservice finder du her.

1.2 Aftale om køb

Aftale om køb indgås når du vælger at registrere din bestilling i kassen. Ordrebekræftelse genereres derefter automatisk uden manuel overvågning. Skulle der opstå fejl i ordren, kontakter vi dig for at håndtere ærindet. Her kan være tale om reservationsfejl, at varen har ændret leveringstid eller andre uforudsete hændelser.

1.3 Aldersgrænse

Vi indgår kun aftale med myndige personer (18 år og over), alternativt umyndig person med værges tilladelse og godkendelse.

1.4 Priser

De priser vi har på hjemmesiden er vores aktuelle dagspriser inklusive 25% moms. Momsen er inkluderet i totalprisen du ser i kassen, såfremt du ikke din ordre ændre til firmabestilling. Ændres momsen forbeholder vi os retten til at ændre priserne modsvarende. Prisjusteringer kan ske når som helst uden advisering. Priserne inkluderer ikke fragtomkostninger. Eventuelle fragtomkostninger tilkommer og tillægges i kassen inden du gennemføre dit køb.

1.5 Fejlagtige priser

Vi har titusinder af produkter på hjemmesiden. I enkle og sjældne tilfælde kan en pris være fejlagtig. Har du købt et produkt til en åbenlys fejlagtig pris vil vi kontakte dig og forbeholder os i disse tilfælde retten til at justere prisen, alternativt at lade handlen annullere.

1.6 Tilgængelighed

Vi stræber efter at have så mange varer som muligt på vores eget lager. En vis del af vores sortiment er dog bestillingsvarer. Så snart vi har fået din ordre lægger vi en bestilling hos vores leverandør. Skulle leverancen blive forsinket eller produktet ikke længere findes tilgængelig hos leverandøren, vil vi kontakte dig via email. I de tilfælde at varen ikke længere er tilgængelig vil kreditere dit køb.

1.7 Garantier

Da vi er forhandlere følger vi producentens anbefalinger. Visse producenter tilbyder udviddet garantier og er dette aktuelt, vil du finde mere information om dette i produktbeskrivelsen. vi følger selvfølgelig købelovens garanti og reklamationsret. Se mere under punkt 6 nedenfor.

2. Leverance

2.1 Leverancealternativ

Vi arbejder hele tiden på at tilbyde hurtig, sikker og punktlig levering til konkurrencedygtige priser. Vores priser variere fra kr 29 kr til 199 kr og vi anvender Postnord til levering af ordre.

2.2 Levering til udlandet

Vi levererer ikke til udlandet fra den danske hjemmeside. Ønsker du at lave en bestilling til et land udenfor Danmark er du velkommen til at kontakte vores kundeservice ved spørgsmål angående leverancer i udlandet samt fragt hertil.

2.3 Ekspeditionstid

Ved bestillinger hvor alle produkter findes på lager har vi normalt en ekspeditionstid på 1-4 arbejdsdage inden ordren sendes fra vores lager. Findes et bestilt produkt ikke på lager vil dette først bestilles ved vores leverandør. Så snart produktet er indkommet til vores lager gælder vores ekspeditionstid. Ved højtider og eventdage som f.eks julehandel og Black Friday kan ekspeditionstiden påvirkes.

2.4 Leveringstider

Hvis varen er på lager er normal leveringstid 2-5 arbejdsdage efter at vi har modtaget din bestilling.

På hjemmesiden kommunikerer vi en forventet leveringstid på respektive produktside, når det gælder bestillingsvarer som ikke findes på vores lager. Disse leveringstider variere mellem forskellige leverandører og kan forandres løbende. Vi kan ikke påvirke vores leverandøres leveringstider til vores centrallager men vil meddele dig via email, ved eventuelle forsinkelser. Se punkt 2.5 nedenfor.

Se vores side for leveringsinformation for at se leveringstider for alle vores fragtalternativer og speditører. Vi gør opmærksom på at vores speditørers leveringstid gælder fra at bestillingen ekspederes iflg. punkt 2.3 og forlader vores lager.

2.5 Advisering og bekræftelser

2.5.1 Ordrebekræftelse
Efter gennemført bestilling for du kort efter en ordrebekræftelse med information om dit køb samt aktuel lagerstatus for bestilte produkter.

2.5.2 Opdateret leveringsinformation
Skulle din leverance blive forsinket vil du blive meddelt via email så snart vi har fået en ny forventet leveringsdato fra vores leverandører. Information gældende udsolgte eller udgået produkter vil ligeledes også blive meddelt via email.

2.5.3 Leveringsbesked
Når din ordre sendes fra vores lager vil du modtage en leveringsbesked via email. I leveringsbeskeden vil være et sporingslink så du kan følge din bestilling fra os til dit hjem eller udleveringssted.

2.5.4 SMS-advisering
Endelig vil du også blive adviseret via SMS når du pakke kan afhentes eller hvornår du kan forvente en hjemleverance.

2.6 Levering til firmaadresse

Vælger du at få leveret til en firmaadresse, er det her vigtigt at der står firmanavn, adresse og attention til vedkommende der har bestilt ordren.

2.7 Forsikring

Alle ordre som sendes fra vores centrallager er forsikret af os.

2.8 Pladskrævende gods og hjemleverancer

Ved bestilling af møbler eller andre produkter som er pladskrævende og ikke kan ligge til pakkeudlevering, tilbyder vi hjemleverance. Hjemleverance indgår normalt set ikke i vores tilbud for fri fragt. Se venligst vores separate side for leveringsalternativer, for detaljer, priser og opdateret information samt levering af pladskrævende gods.

2.9 Ej modtagelse af pakke

Bemærk! Nægtes der modtagelse af bestilte pakke, reageres der ikke på forsøgt levering af pakken (inden for 14 dage fra forsøgt levering) eller er der anført utilstrækkelig eller fejlagtig adresse ved bestilling af varer og ordren derved ikke kan leveres, sendes den retur til Rum21. Det er derfor vigtig, at der er anført korrekt adresse på ordren og at navnet på modtageren også er skiltet på adressen som fragtfirmaet skal levere til.

3. Betaling

3.1 Generelt

Vi tilbyder forskellige betalingsalternativer. Du vælger hvilken betaling du vil anvende i vores kasse når du lægger en ordre hos os.

3.2 Betalingsalternativ

3.2.1 Faktura
Vi tilbyder gennem Klarna muligheden for at betale din ordre 14 dage efter dit køb. I visse tilfælde kan betalingsfristen forlænges mod en ekstra afgift. Din faktura aktiveres og sendes til dig via den mailadresse du har opgivet ved købstidspunktet. Fakturaen sendes samtidig som din bestilling sendes fra vores centrallager. Er din ordre sendt som dellevering, sendes en delfaktura til din email via Klarna.

Når du vælger at betale med faktura vil klarna lave en kreditvurdering. Om en kreditvurdering laves vil du blive informeret om dette samt modtage en kopi på kreditoplysningen sendt med brev eller på email. For betingelser for fakturabetaling, venligst klik på linket "betingelser" i kassen efter at du har valgt faktura som betalingsmetode.

3.2.2 Delbetaling
Du kan vælge at dele din betaling op over flere gange mod en månedsafgift samt renteudgift. Venligst besøg Klarnas hjemmeside for detaljeret betingelser.

3.2.3 Paypal
Paypal - Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

3.2.4 Bankkort
Ved køb på vores hjemmeside kan du anvende Visa, Visa/Dankort, Visa electron, Mastercard og Mastercard debit. Beløbet hæves først på dit kort når varen afsendes fra os.

3.3 Kreditering

Når vi har modtaget, behandlet og godkendt din retur på vores centrallager vil du blive krediteret. Vilkår og håndteringstid for dette kan du se under punkt 5 nedenfor. Krediteringen gøres altid på samme betalingskort som blev anvendt ved købet. Har du valgt fakturabetaling vil Klarna kontakte dig angående information om kreditering.

4. Rabatkoder

I kassen på hjemmesiden har du mulighed for at udnytte rabatkode.

4.1 Generelt om gavekort

Vi er ophørt med at sælge gavekort på vores hjemmeside. Se eventuelt punkt 4.3.

4.2. Gyldighed for tidligere udsted gavekort

Vores gavekort er gyldige i 2 år efter aktivering.

4.3 Ombytning af gamle gavekort

Skulle du ligge inde med et elektronisk gavekort som endnu ikke er indløst og som ikke er udløbet, kan du tage kontakt til vores kundeservice, så hjælper vi dig med en ny kode som er laddet med samme værdi som dit gamle gavekort eller returnere beløbet til dig.

4.4 Generelt om rabatkoder

I blandt går vi ud med tilbud i form af rabatkoder. Rabatkorderne kan ikke kombineres og gælder ej varer som i forvejen er nedsat i pris eller en del af en kampagne. Har du anvendt en rabatkode som ikke er udstedt til dig forbeholder vi os retten til at afvise denne.

4.5 Deling af rabatkoder

Det er ikke tilladt at dele rabatkoder offentligt på sociale medier eller andre eksterne kanaler såfremt dette ikke er tydeligt kommunikeret og godkendt af os.

5. Fortrydelsesret og returer

Er du ikke tilfreds med dit køb har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag du har modtaget din bestilling. Leveres din bestilling af flere omgange gælder fortrydelsesretten fra den dag du modtager den sidste vare i din bestilling.

5.1 Fortrydelsesret

5.1.1 Fortrydelse af bestillinger som endnu ikke er behandlet
Vil du udnytte din fortrydelsesret og håndteringen af din ordre endnu ikke er påbegyndt, kan du ophæve dit køb. Er din ordre delleveret og du ønsker at udnytte fortrydelsesretten på den del af din bestilling som endnu ikke er påbegyndt håndtering af vores lager kan dette også ophæves. Det samme gælder hvis du ønsker at fjerne en eller flere artikler fra din ordre. Så længe håndtering af ordren ikke er påbegyndt af vores lager. Kontakt venligst vores kundeservice.

5.1.2 Fortryde bestilling efter levering
Vil du udnytte din fortrydelsesret på en ordre efter at lagerhåndtering af denne er påbegyndt vil ordren blive sendt afsted. I dette tilfælde vil vi være taknemmelige for at du tager kontakt til vores kundeservice så vi kan registrere at du ikke ønsker at afhente eller modtage ordren og denne vil gå retur til os. Du skal udfylde vores fortrydelses formular som du finder nederst på denne side. Denne skal sendes med varen når du sender den retur til os.

5.2 Returer

Skulle du ikke være tilfreds med en eller flere artikler kan du sende den retur til os og blive krediteret minus returfragt som du selv skal stå for. Se punkt 5.5. Kontakt vores kundeservice inden du returnere så vi kan behandle din retur og skulle du ønske det, kan vi tilbyde en forudbetalt returlabel du kan anvende. For en detaljeret information om hvordan du returnere et produkt og standardformular, se vores returguide her

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

5.3 Varens stand

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er ødelagt af etiketter eller andet, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

5.4 Forringelse af varens værdi

Vi forbeholder os retten til at fratrække et beløb for eventuelt værdiforringelse. afdraget trækkes fra det totale returbeløb inden det krediteres dig. Vi foretager en bedømmelse ved hver retur.

5.5 Returnering omkostning

Hvis du kontakter kundeservice og anvender den returlabel vi tilbyder står du som kunden for returfragten på 69 kr via ombud eller 199 kr for afhentning på adresse. Returomkostningen fratrækkes det beløb du krediteres når vi har modtaget returren. Skulle du ikke ønske at anvende vores returlabel står du for at arrangere og betale returren.

5.6 Retur af pladskrævende gods

Møbler og andet pladskrævende gods som kræver afhentning koster 199 kr i returfragt.

5.7 Transportansvar

Transportansvar indebære at du har ansvaret for at din returforsendelse kommer frem til os i hel stand uden skader. Vær derfor ekstra opmærksom og omhyggelig med at pakken varerne godt ind så de ikke skades under transporten. Mærk pakken med skriften RETUR.

Returen sendes til:

Royal Design Group AB
Orrefors Glasbruk / Bruksområdet 1
380 40 Orrefors
Sverige

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. Efterkrav.

5.8 Behandlingstid

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre at du sender os dokumentation for at have returneret den.

5.9 Tilbagebetaling

Når vi gennemføre tilbagebetaling går der 1-3 bankdage før pengene er på din konto. Tilbagebetalingen sker altid til sammen kort som var anvendt ved bestilling af ordren. Har du valgt at betale med Klarna faktura vil Klarna tage kontakt til dig via email for videre information gældende tilbagebetaling.

6. Reklamationer

6.1 Generelle betingelser

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved reklamation skal du altid kontakte os! Enten på telefon 78 74 62 21 eller kontakt vores kundeservice via vores hjemmeside

Er reklamationen berettiget og skal vi have den reklameret vare retur, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi tilbyder altid at sende dig en forudbetalt returlabel, skulle du ønske dette.

6.2 Transportskader/Fejlekspedering

Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til kundeservice. Hvis vi skal reklamere skaden mod vores transportør skal vi anmelde transportskaden til denne indenfor 1-3 dage. Vi er derfor taknemmelige for, hvis du anmelder skaden indenfor denne tid.

Dette gælder både synlige og skjulte transportskader. Hvis skaden er synlig, bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Få transportøren til at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen kan håndteres korrekt. Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt til Rum21. Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert forpligter vi os til omkostningsfrit at hjælpe til med fejlen.

6.3 Afgifter

Ved en godkendt reklamation sender vi dig en forudbetalt returlabel som du kan anvende til at sende reklamationen retur. Når vi har modtaget den reklamerede vare sendes en ny afsted til dig. Du betaler således ingen returfragt og ej heller leveringsfragt for den nye vare.

6.4 Spørgsmål og svar

På vores side under kundeservice har vi samlet spørgsmål og svar angående reklamation. Læs gerne disse inden du tager kontakt til os og en reklamationsprocess sættes igang.

7. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Information der samles via Rum21 kan kombineres med anden information som er oplyst af dig til andre tjenester i Rum21. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Rum21 og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på rum21.dk er Rum21. Som registreret hos Rum21, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@rum21.dk.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail kundeservice@rum21.dk eller telefon 78 74 62 21. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

9. Cookies

På Rum21.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Rum21.dk samler også informationer om dit operativsystem og browser, for at give dig en optimal service når du besøger vores website. Denne information kan indeholde: din ip-adresse, type af browser, domænenavn, antal besøg, populære søgninger og referencer fra andre websites. Informationen bruges af Rum21 for at kunne gennemføre de processer som findes på websitet, for at kunne opretholde websitets kvalitet samt have tilgang til en generel statistik angående brug af websitet Rum21.dk

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Standard fortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________

Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: ___________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.06.2019