Shop/Information/Købsvilkår

Handelsbetingelser Rum21

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Royal Design Group AB
Svensk VAT-nr.:  556573242601

Svensknabbevägen 17
393 51 Kalmar
Sverige 

Telefonnummer: 78 77 05 30

Aftale om køb indgås når du vælger at sende bestillingen i kassen. Ordrebekræftelse genereres efterfølgende automatisk af vores database uden manuel kontrol. Rum21 indgår kun aftale med myndige personer, alternativt umyndig person med værges tilladelse.

Koder: Den samme rabatkode må kun anvendes én gang pr kunde.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge.

Betaling

I priserne indgår 25% moms. Priserne er gældende på bestillingsdagen.

Kortbetaling

Vi accepterer betaling med VISA og Mastercard. Vælger du kortbetaling linkes du over til betalingssiden, efter at du har bekræftet din ordre i kassens tredje trin. Angiv kortnummer, kortets gyldighedstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre sidste cifre i underskriftsfeltet på kortets bagside. Vi opkræver ikke gebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Ratebetaling

Vi tilbyder fordelagtig ratebetaling i samarbejde med Klarna. 0% rente for ratebetalinger op til 12 måneder. Du kan handle for 1.000 kr. og op til 50.000 kr. og du kan altid under ratebetalingstiden indbetale hele restgælden. Du laver en ansøgning vedr. ratebetaling i kassen i forbindelse med dit køb og du får besked med det samme om din ansøgning er godkendt. Kun levering til folkeregisteradressen. Effektivrente ved køb for 10.000 kr. med 0% rente i 12 måneder er 18,77 %. Din ansøgning vil medføre et sædvanligt kredit check.

Levering

Lagervarer 

Normal leveringstid er 3-6 arbejdsdage efter at vi har modtaget din bestilling. 

Bestillingsvarer

2-15 uger afhængigt af, hvilke produkter som bestilles. Nogle dage efter indlagt ordre får du en meddelelse med forventet leveringstid. Skulle der opstå afvigelser, kontakter vi dig via e-mail, så snart vi har fået viden om dette.

Fragtpris

Ved forsendelser til Danmark leveres pakken til den forsendelsesmulighed man har angivet i købsprocessen, enten levering til privat/erhvervsadresse, eller til pakkeudlevering inden for det postnummer der angives i bestillingen.

Fri fragt på køb over 1000 kr. Dette gælder ikke hjemleverance samt større artikler og møbler. Ved køb på 1000 kr eller derunder vil levering til pakkeudlevering koste 59 kr i fragt. Større forsendelser med f.eks. møbler leveres hjem til dig og koster 200:- i fragtomkostninger. Gælder ved større og tungere gods. Bærehjælp indgår ikke.

Hvis din ordre indeholder flere varer, betaler du kun fragtomkostninger, for den vare som er dyrest at sende. Uanset hvor mange varer du køber i samme ordre, betaler du altså kun fragtomkostninger for en vare.  

For at se hvilke fragtomkostninger som tilkommer på din ordre gør du følgende: Læg de produkter du vil købe i indkøbskurven > Klik dig til Kassen > Fragtomkostningerne ses længst oppe på kassesiden under rubrikken "Din indkøbskurv". 

Ekstra transportomkostninger kan forekomme, f.eks. ved transport til ikke brofaste øer. Foruden dette kan ekstra omkostninger tilkomme for bærehjælp eller aftenlevering. Tilgængelige leveringsalternativer og priser for tilvalg vises altid i kassen. 

Obs: Levering sker ikke til Grønland.

Transportansvar

Vi har ansvaret for varer som beskadiges eller forsvinder under transport fra os til dig. Ved en eventuel returfragt til os er det dig som kunde som har ansvaret for varerne.

Transportskader/Fejlekspedering

Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til Rum21`s kundeservice. Hvis vi skal reklamere skaden mod vores transportør skal vi anmelde transportskaden til denne indenfor 1-3 dage. Vi er derfor taknemmelige for, hvis du anmelder skaden indenfor denne tid. Dette gælder både synlige og skjulte transportskader. Hvis skaden er synlig, bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Få transportøren til at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, for at reklamationen kan håndteres korrekt.

Et produkt som er fejlekspederet bør meddeles hurtigst muligt til Rum21. Hvis en vare mod forventning skulle være fejlekspederet, skadet eller forkert forpligter vi os til omkostningsfrit at hjælpe til med fejlen.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@rum21.dkringe til os på 78 77 05 30 eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale returomkostningerne og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi tilbyder at sende en forudbetalt returlabel som du kan anvende.

Returneringsomkostninger

Små pakker med Postnord: 69,- 
Større forsendelser med Postnord: 129,-

Sådan gør du ved returfragt

Obs! Kontakt altid Rum21's kundeservice ved eventuel returnering, selv ved returnering af små pakker. Dette gør, at processen går hurtigere og Rum21 sender en fragtseddel som skal bruges ved returneringen. Kontakt kundeservice på kundeservice@rum21.dk eller 78 77 05 30. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Bemærk! Nægtes der modtagelse af bestilte pakke, reageres der ikke på forsøgt levering af pakken (inden for 14 dage fra forsøgt levering) eller er der anført utilstrækkelig eller fejlagtig adresse ved bestilling af varer og ordren derved ikke kan leveres, sendes den retur til RoyalDesign. Det er derfor vigtig, at der er anført korrekt adresse på ordren og at navnet på modtageren også er skiltet på adressen som fragtfirmaet skal levere til.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Brug gerne vores Reklamationsskema her. Dette letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Kontakt ved reklamation

Rum21 Kundservice
Tel: 78 77 05 30
E-mail: kundeservice@rum21.dk
Formular: Reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. Og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Royal Design Group AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på rum21.dk er Royal Design Group AB. Som registreret hos Royal Design Group AB, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@rum21.dk

Les vår privatlivspolitik her.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@rum21.dk eller på tlf. 78 77 05 30. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

 Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr. Rum21.dk er e-mærke-certificeret, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.03.2018